Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Služby v obecných souvislostech
Prouza, Petr ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pálka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá službami v informatice, respektive jejich obecným pojetím a obecnými souvislostmi. Cílem práce není jeden hlavní cíl, ale vícero menších cílů v problematice služeb, nikterak však co do významu. Mezi cíle patří specifikace dimenzí pohledů na problematiku služeb, analýza standardů zabývajících se službami, za účelem nalezení obecných souvislostí, vytvoření obecného modelu služby, vymezení obecného smyslu a funkcionality služeb a objasnění, zda je na služby v organizacích pohlíženo z jejich širšího kontextu nebo pouze jako na technické řešení informatiky (širší kontext myšleno ve významu návaznosti na procesy, návaznosti na byznys). V první části práce jsou specifikovány dimenze pohledů na problematiku služeb na základě rešerše literatury a dalších internetových zdrojů týkajících se této oblasti. A dále také popsány překryvy těchto dimenzí. V další kapitole následuje analýza standardů, zabývajících se informatickými službami v servisně orientované architektuře a standardů zabývajících se řízením informatických služeb. Následující kapitola pak obsahuje obecný model služby vytvořený na základě jak poznatků z předešlé analýzy, tak poznatků z literatury. Další část je poté zaměřena na vymezení obecného smyslu a funkcionality služeb. V poslední kapitole jsou shrnuty nejčastější problémy, které se vyskytují při zavádění služeb. A na jedné konkrétní případové studii je poukazováno na důležitost pochopení služeb v jejich širším kontextu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.